fredag 16 april 2010

tooktorsdag

Toktorsdagkväll, klockan 01.06. Första dagen varannan vecka för mig, givetvis, presentationen som representerar min böjda, om & uppochnervända vardagsrutin. Fortsättningsvis;
Vi stänger om mindre än en timme och håller nästan inte tummarna för ännu en toktorsdag då, som alltid, gubbarna som mötts i sundsvall på konferans, snubblar in genom dörren lagom överförfriskade, för att påbörja notor, dubbelbeställa & bjuda hela laget, laget runt.

Det har varit en lång dag med samma redan invanda föreställning om att kliva upp så tidigt som möjligt för att "fånga dagen" innan non-stop-jobbandet från 15-21, 22-02.30 för att gå hem och hinna somna innan i princip samma dag fastän en annan, börjar om. Gnälliga tanter, snattande barn, bristande schema, översittning & övertid följt av för mycket kaffe (vinterkräksjuka atm) fast gott sällskap i form av uppskattad kollega.

Har ändå leende påmint mig idag om gårdagens lyckade (?) approach med en nyfunnen wingman vid min sida. Också om stundande, svindlande, framtida kärriär-kliv som förhoppningsvis närmar sig sakta nog. Det har varit intensiva månader, veckor, dagar & nätter som alltid och jag börjar just att reflektera över dom och tar en till tugga av kakan som på något vis alltid finns kvar.

p.s
fick nyss ett värt godnattsamtal av ovannämnda kollega att det spökar därhemma, två kvarter söderut. It made my day tror jag. d.s

0 kommentarer: