lördag 20 mars 2010

syyk

Är sjuk idag. Stannade hemma hela dagen igår och väntade på att rösten skulle komma tillbaka. Åt kycklingsoppa, såg på film & drack te med så mycket ingefära att min mun gjorde ont. Jag har inte haft en tråkigare dag på länge. Gjorde mig extrafin när jag gick till jobbet så att jag skulle se pigg och frisk ut och det var bra för det hände en grej. En bra grej. Eller ja, beroende på vem som ser hur på det.

Vaknade idag och skulle egentligen på vernissage med Daniel på Vox men kände inte att jag kunde kliva upp. Solen lyste dock på mig tills jag blev tvungen så jag tryckte i mig en halv maraboukaka, missade daniel. Är ledig ända tills klockan tio ikväll men har ingen kompis idag. Alla andra sover eller jobbar och jag kan inte sitta ensam hemma utan fördriver tiden på evolet med en kopp te som tog slut för jättelängesen (snyltar på deras internet och tjuvar lite film). Korrekturläser Emils utkast till en bok som kommer att bli fantastisk, ibland undrar jag om jag uppskattat något mer än vad jag uppskattar språk i gott uttryck.

Krille fyller år idag så jag sprang förbi med en blomma som jag snörade fast på en starköl. Drack en kopp kaffe.

Om en vecka prick är det rekrytering och jag vet inte hur jag ska ta mig ner i tid eftersom sista bussen går två timmar innnan jag slutar att jobba och dom tidigaste bussarna/tågen/planen går efter att man ska vara där. Behöver en bil.


G U D V A D J A G H A R T R Å K I G T

0 kommentarer: